mars 01, 2012

Verpeklar, redebygging og våryr!

Ja, dette forteller hvem jeg er for tiden. I dag er det 8 dager til lille-gutten i magen skal ut.... hvis han ikke har kommet før da... Og det er faktisk bestilt time, så neste fredag SKAL han ut! 

Har dere hørt om at gravide bygger rede? Jeg har faktisk aldri hørt om det jeg, men jeg forstår virkelig hva disse snakker om! For tiden er jeg vel ikke helt lett å bo i hus med, for jeg MÅ ha orden på alt! Det skal bli SYSTEM over alle veier. Plastkasser fra IKEA er kjøpt inn i titallsvis og jeg maser på mannen om at han må bytte personlihet til å bli mere ryddig!!! (stakkars mann..)


I går var det vinduene som stod for tur. SOLA PRØVDE Å TITTE INN i stua, men den klarte det ikke helt. Mannen trødde til med vindusvask og brukte mottet sitt (som han så ofte gjør) "What would MC. Gyver do?" (og jeg stod på sidelinjen, MEGET SKEPTISK). Mannen fant fram kosten (man kan feste hageslangen på) en bøtte med meget konsentrert ZALO-vann og hageslangen. "Gnurte" børsten alt han kunne på vinduene og spylte av! Mitt alvorlige sidelinjeuttrykk måtte etterhvert smelte i takt med snøen på jordene, for resultatet ble faktisk knallbra! 

(bilde lånt av Gave og Interiørhuset)

I dag MÅTTE jeg innom Gave og Interiørhuset (i Søgne)til skjønne Kristine for å få litt inspirasjon! Butikken bugner av nydelige ting,- og ikke minst farger! DET ER HER VÅRYRHETEN min kommer inn.... (Disse nydelige lyktene fra Bloomingville har de nå fått i butikken,- også noen i litt dusere farger som dere kan se på facebooksiden deres her.) Jeg kjenner at jeg er såååå klar for noe farger i mitt grå og skandinaviske interiør! MEN HVILKEN FARGE SKAL JEG SATSE PÅ DA,- MON TRO? Jeg er ingen retro- dame, men kan gjerne ha litt. Til høsten vil jeg nok sikkert ta bort masse av dette igjen, og gå tilbake til de "naturlige" fargene...

Farger er jo til å bli GLAD av! Men HVEM I HULESTE  er jeg egentlig? En dag elsker jeg det røffe og rustikke, en dag det minimalistiske, en dag det nøytrale og en dag skulle huset sett ut som et karneval? Har dere det slik??? Eller er jeg bare bittelittegrann merkelig???

God vårdag til dere alle i allefall!!

Klem Kari



10 kommentarer:

  1. Kristine, Gave- og Interiørhuset1. mars 2012 kl. 14:20

    Så koselig! Alltid gøy når du kommer inn :) Stor klem fra Kristine

    SvarSlett
  2. Fine fargerike lykter, de selger vi hos Thelma T.no :-)

    Nei jøyje meg, du får jammen holde deg unna vindusvasken nå..))

    rug i fred og ro...:) spennende tid..snart skjer det..))

    tenkte min kjære kunne ta vinduene til lørdag, han driver også med
    sånn han setter på hageslangen..da syntes de det er morro vettu...))
    men så er det medlt -5, da får vi vente...jeg pusser med avispapir..
    du hadde sikkert fått fnatt om jeg hadde kommet til deg for å pusse
    dine vinduer med en bunke gamle aviser..men det funker..de blir blanke og fine..et gammelt kjerringråd.:)

    Lykke til med det forestående..))

    Klem

    SvarSlett
  3. Herlig med rene vinduer... Ser bort på mine og de trenger en vask de og ;) Ikke lenge siden jeg tok dem, men det regnet vi har hatt, har med seg mye dritt..
    ja jeg må og innom Kristine av og til.." Hei Kristine :))" Det er bare såå godt å innom den butikken, blir så glad av herlige mennesker :))

    jeg er en vinglepetter jeg og for tiden. har lyst på alle slags stiler, men kommer alltid tilbake til det lyse....

    Ønsker deg noen fine dager, lad opp og kooos deg :)

    Klem,kari

    SvarSlett
  4. Kom til meg så skal du få se på vinduer :/
    For de har jeg sett på , og hadde store planer om å vaske de i dag. Når jeg ser Thelma Louise sier at det skal bli så kaldt til helgen kjenner jeg stresset tar meg her :D Uansett hvor rent det er inne, så virker det møkkete, når vinduene er så grusomme :)
    LYKKE TIL med siste rugeprosess, og fødsel!

    SvarSlett
  5. Uff ja gjett om jeg kjenner meg igjen i det siste du skriver! Vingler fra det ene til det andre hver evige dag virker det som... Mye grått og hvitt her også, men så plutselig ser jeg noen som har det så flott med pasteller og farger at jeg tenker SLIK må jeg også ha det.... Etterpå ser jeg bilder av hvitt på hvitt og tenker at det er DET som er tinge;-) HIhi, aner heller ikke hvem jeg er nei;-)

    God kveld!

    SvarSlett
  6. Hei Kari! Takk for den fine kommentaren din inne på bloggen min! Flott blogg du har her også - har også lagt meg som følger :-) Og så tror jeg det er helt normalt å ha lyst til litt forskellige stiler og farger - vi blir jo inspirert og påvirket av alt vi ser her i bloggverdenen blandt annet. Kunsten er jo å finne sin "egen" stil, og det er ikke helt lett, tro meg :-) /heidi

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for koselig hilsen og hyggelig tilbakemelding på gjesteblogger innlegget mitt hos Inspirasjonsguiden :)

    Hi, hi - du er vel langt ifra den eneste som "vingler" litt, og helt klart ikke merkelig, men helt normal... ;)

    Lykke til med det forutstående :)

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  8. Åh så spennende, ikkje lenge att til fredag!!!
    Eg er veldig klar for å få ut lille tulla snart. Har gått gravid i all evig føler eg. 7 veker att....

    Så fin blogg du har, legg meg til som følger og gleder meg til å sjå meir!

    Ja kanskje det er noko i det med at gravide bygger rede hehe. Og vingle gjer vi alle, eller? Eg har vore veldig fornøyd no i vinter, men kjenner eit stooooort behov for pasteller no når våren nærmar seg. Må bytte ut alt eg kjøpte for to mnd sidan... Håper eg vil ta det fram att til neste vinter då:-)

    Ønsker deg masse lykke til på fredag (eller før!?). Gleder meg til å sjå vesle guten!

    Ha ein fin dag!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Ta en av hver farge du...hihi. De var skjønne. Man kan jo blande stilarter, kan bli mer spennende interiør av det enn å kjøre bare en stil. Selv har jeg en blend av fabrikkstil og landstil.

    SvarSlett
  10. Skjønner veldig godt at det er lett å vingle. Er også slik. Elsker farver, men når jeg tester det ut så blir jeg så fort lei av det.
    Disse eksemplene du viser er så utrolig herlige farver. :)

    Ønsker deg en ny fin uke!


    AW

    SvarSlett