oktober 23, 2009

Ro i heimen...

Det er ikke alltid bare bare når man har en datter i sin beste trassalder!
Egentlig er jeg veldig imponert over henne også som til og med kan klare å trasse midt på natta..

I dag da vi våknet, var liksom livet ganske greit. Bolettebarna fikk med seg barnetv, frokost og litt tegning. Deretter vare det badekaret sin tur. Dette er noe de elsker, så da kunne mor hvive seg rundt med filla mens barna storkoste seg i badekaret. Det var kjempegøy helt til vi skulle ha såpe i håret. Da trådte frøken trass til! Hun trasset i litt over en time, mens mor prøvde å behandle henne så riktig som mulig....

Men mor vet i allefall hvor glad hun er i den lille tulla som tilsynelatende ser ut til å eksplodere. Merkelig hvor irritert man kan bli på et slikt lite menneske og samtidig være så glad i det! Vi ble jo venner igjen til slutt da! Deror synes jeg det passer godt å vise dette bildet fra laftestua vår nå.
Nå sover begge Bolettebarna mens mor merker at stillheten senker seg og sitter og bruker tid på den nye interessen sin,- nemlig blogging!
Jeg blir så inspirert av alle bloggene jeg ser! Da får jeg bare så vanvittig lyst på litt forandring selv, men står faktisk helt stille... Vet ikke helt hva jeg kan eller bør gjøre! Det er utrolig lett å se seg blind på ting i sitt eget hjem! Hverdagsstua vår/laftestua for eksempel. (Alle bildene i dette innlegget er tatt fra den.) 
Kanskje en koselig hylle på veggen f.eks?

Jeg er ikke den personen som kan ha alt for mye dill rundt meg heller, men mange ganger kan jeg ha lett for å gjøre det litt for kjedelig. Samtidig med at jeg må tenke praktisk, for det minste Bolettebarnet er i sin mest "pellete" alder. Barna har det meste av leketingene sine i laftestua. Dette har også lett for å bare bli masse rot.
Men har et ikea-møbel med plastkasser i som vi bruker til mye bortstuing.


Vinduskarmene er også en greie...
I denne stua har vi tre vinduer. Skal man ha like ting i disse vindune eller skal man bare gi fullstendig blaffen i det? Nå har jeg bare hvite ting i karmene, men alle tingene er forskjellig. Det ender jo alltid opp med en eller annen lys-ting. Disse er fra Broste, og de har jeg vært kjempefornøyd med! Det skinner utrolig fint i dem når man tenner lys i disse.


Dette er to lyshus fra det danske House of  Hansen.


Sofaen i denne stua har jeg hatt fra tidenes morgen! Den er helt tibake til blå-tiden da alle skulle ha blå sofa, så jeg dro til med en blå sofa for en del av studielånet!! Denne er helt grei å ha i ei stue hvor barna boltrer seg mye. Da trenger i allefall ikke mor engste seg for sofaen i det hele tatt. Men har kjempelyst på et trekk til den. Hvis noen vet om sofatrekk man får kjøpt som kan brukes på flere typer sofaer, er jeg veldig takknemlig for hint:-)

God helg til dere alle!
Klem fra


7 kommentarer:

  1. ja disse små kan sette oss voksne på prøve titt og ofte,jeg har voksne barn og barnebarn og ei på 13 så her er det alle alder på de,
    syntes du har det fint jeg,hver finner sin stil,jeg må ha masse rundt meg,hehe,helst gamle erverdige ting,å jeg bytter om hele tiden,flytter rundt på ting å alt blir som nytt.ønsker deg en flott helg.
    skjønne bilder du viser.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Kanskje du ikke klarer å tenke på noen forandring fordi du har det helt perfekt? Det tror jeg!! Skjønne, skjønne jenta di - hun er god hun!

    SvarSlett
  3. Hei Kari.
    Ellos selger trekk til alle slags sofaer:-)
    Jeg har hvite trekk derfra til både 3 og 2 seter.
    http://www.ellos.no
    Lykke til på leten.

    God helg.
    Klem J.

    SvarSlett
  4. Välkommen i gänget som medlem på SIB, jag har lagt in din blogg nu.
    Kram Lisa

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig kommentar. Ja jeg elsker å ta bilder, men syns det går så tregt å bli flink. Men jeg "øver " masse.
    SÅ fint du har det hjemme hos deg. Selv er jeg veldig glad for at ungene mine er over handklå-alder :)
    Klem fra Tina

    SvarSlett
  6. Så utrolig mange fine ting du har, en fryd å se på og lese! :)
    Skiltene kjøpte jeg på Annas Rom utenfor Kristiansand - søgne. Ha en flott dag! :)

    SvarSlett
  7. Hei Kari!
    Ja, man stirre seg blind på ting i sitt eget hjem. Da er det flott å få litt inspirasjon andre steder og input fra gode venninner.
    Synes selv at farvene i huset blir noe styrt av tiden på året. Det er litt deilig å bringe inn noe mykt på den kalde årstiden, gjerne med materialer, farver og mønstre som kan være med på å få en litt flat farvepalett fremstå varmere og lunere. Det trenger ikke være extreme make over for at rommet skal fremstå nytt og annerledes. Jeg alternerer med puter, lysestaker, fat, store lys, bilder og vips så fremstår rommet freshere. Jeg har også tre forskjellige trekk til sofaen. Det er like morsomt hver gang å bytte. Nesten som å få ny sofa. Ta deg en tur innom nettbutikken til Bemz: http://www.bemz.com
    De har veldig godt utvalg i stoff til slip covers. Du kan bestille 5 stk små stoffprøver (5x5 cm) gratis, slik at du ser hva som kan passe hos deg. Jeg skal nå bestille mitt fjerde trekk, og denne gangen blir det et himmelblått. Gleder meg til å se det på!
    Lykke til!
    Ha en deilig søndagskveld!
    Varm hilsen fra Anette Willemine

    SvarSlett