september 21, 2009

Velkommen til Bolettes hus.....






Tenk, så har jeg også blitt en blogger... Jeg tror jeg er litt sent ute, men for meg har det jo åpnet seg en helt ny verden av interiør på nett... Fantastisk!!




For snart to år siden flyttet vi inn i huset som mannen min allerede hadde eid noen år. Sommerro er et typisk sørlandshus, men opprinnelig ble det bygd som et skolehus på 1860-tallet. Etterhvert kom Bolette fra Amerika og overtok huset. I 1994 overtok mannen min "Bolettes hus". Han startet da med prosessen med totalrenovering. Så kom jeg :-) Da måtte vi male litt om.... (er det ikke ofte slik når en kvinne kommer inn?:-)
Jeg liker vel egentlig mange forskjellige interiørstiler, men siden vi har dette huset, syntes jeg det var litt viktig å bevare noe av det litt gammeldagse. Er veldig glad i den hvite stilen med litt landlig fransk blandet med noen moderne linjer.


Ved tilfeldigheter kom det noen fotografer til oss i fjor for å ta bilder av huset vårt. Dette ble til en artikkel i Maison, vi pusser opp- utgaven som kom i mai i år.



Her er noen bilder av hvordan vi har det...



Entreen.
Jeg er skikkelig glad i denne stumtjeneren.
Mannen min har laget den!



Bestestua... Her føler jeg meg ikke helt ferdig enda,
så bare si fra om noen har noenlure "triks" her...




Kjøkkenet

Denne vedfyrte komfyren står på kjøkkenet vårt
Vi fyrer nesten aldri i den. Hvis vi skulle finne på å gjøre,
blir det en singlet-kveld og alle vinduer på vidt gap...



Loftstue/ TV-stue
Sofa fra IDE-møbler i Danmark...
Vi kjøpte de fleste møblene der. Skal si det lønte seg!!


5 kommentarer:

  1. Skikkelig lekkert og nydelig du har det :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Ojojoj, so fint du har det :) Nydelige bygningsmessige detaljer du omringer dej me i huset også jo...dette er ett hus med sjel og sjarm ser ej :)Takk for tipset om IDE møbler også...måtte inn å se på hjemmesiden deres og no er den lagret under favoritter :)
    Velkommen til bloglandia :)
    klem

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for herlig kommentar
    på bloggen min!

    Skal si du har en skjønn blogg
    og et enda skjønnere hus! Veldig lekkert!
    Syntes stilen deres passer veldig godt
    inn i huset, gammelt blandet med nytt
    helt i min gate! Likte så godt barkrakkene
    deres på kjøkkenet hvor kan jeg få tak
    i makne ... ?!
    Da er det gjensidig, jeg legger deg til
    min bloggliste også!!!
    God helg!
    klem til deg

    SvarSlett
  4. Heia på deia. Takk for kommentar på bloggen min. Måtte jo inn å se hos deg også.. WOW, må jeg bare si... virkelig lekkert!!! Flott hus, flott innredning, alt var rett og slett flott. Gleder meg på flere innlegg!! Legger meg til som følger.
    Klem J.

    SvarSlett
  5. Fint hjem du har!!
    Og veldig koselig blogg:)
    La meg til så jeg kan følge deg videre;)
    Klem

    SvarSlett