september 30, 2009

Møbelkjøp i Danmark, - mye å spare!


Da vi skulle innrede huset vårt, tok jeg meg en tur for å se etter en sofa med en stor sjeselong som vi kunne ha på loftstua. Kom over en sofa jeg likte utrolig godt, og fant ut at den var av dansk design. Undersøkte dette nærmere og så at en sofa i Norge kostet 18 000,- nkr, mens den samme sofaen i Danmark kostet
10 000,- dkr!! Selvfølgelig er kronekursen høyere i Danmark, men likevel ble dette en stor forskjell.

(sofa fra Ilva)

Dermed gikk turen til Danmark. Både ILVA og IDÉ- møbler har åpent en søndag
i måneden, så vi reiste en helg vi også kunne handle på søndagen. På forhånd hadde
jeg sett mye på nettet. Vi hadde med oss aktuelle tapeter og skisser av rommene og
var godt forberedt!

På IDÉ- møbler var det kjekke, dresskledde mannfolk som gikk rundt og hjalp folk.
En av dem var med oss tre timer rundt om i butikken!! Meget serviceminded!!


Vi hadde også en lang rundtur på ILVA.

Lørdagskvelden bladde vi i kataloger og bestemte oss for
hva vi skulle kjøpe. Søndagen bar det tilbake til butikkene igjen.

Det endte opp med 2 salongbord, et spisebord, 10 stoler, 2 barstoler
tv-benk, 2 sofaer, lamper + masse stasj.

Vi fikk et dansk fraktbyrå til å bringe møblene til oss i Norge.
De tok seg også av alle papirer som skulle vises på grensa.
Da de leverte oss møblene, måtte vi betale dem den norske
momsensom de hadde lagt ut for. Ellers er det ingen toll på møbler

Deretter kunne vi sende kvitteringene til bake til butikkene
hvor vi hadde handlet for å få tilbake den norske momsen.

Vi sparte tusenvis av kroner på dette!
I tillegg fikk vi møbler som
man ikke finner i Norge.

De aller flete møblene du ser i Bolettes hus er fra Danmark.
Lur tur :-)
                                                        

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Spennende innlegg du har. Du har ein fin blogg!!!

    SvarSlett
  2. så kjekt,både tur å møbel kjøp i samme slengen,å billigå,det er 3 ting på en gang det.så kjekt...å absolutt jekt med noe som ikke alle har bestandig.
    ha en fin kveld.
    fra sylvia

    SvarSlett
  3. hei hei og takk for koselig hilsen hos meg!! jeg syr vimpler selv ja...hvis du vil kan du titte innom blogshopen min...(link på siden min). ellers må jeg si at du har en koselig blogg som jeg gjerne titter innom igjen!!
    klem fra Anette

    SvarSlett
  4. Hei på du.du har fin blogg du også ;))
    takk for en så hyggelig kommentar hos meg,kommer tilbake ;))
    god kveld til deg

    SvarSlett
  5. Hei Kari. Moro med nye innlegg, men utrolig kjedelig at det av og til tar så lang tid før de kommer på blogg lista. Det skjer av og til, men ikke vet jeg hva som gjør det, er jo rimelig fersk her jeg også.

    God helg til deg og dine.
    Klem Marianne

    SvarSlett