november 23, 2009

Julegrana og julegleden i Bolettes hus:-)


Rockefeller christmas tree


Nå kommer ikke akkurat vårt tre til å være så spekkfult av lys som dette treet, men grana tennes snart med de lysene vi har! I fjor gjorde vi noe som vi fant ut skal bli en tradisjon hos oss.... Vi hadde julegrantenning hos Bolettes hus. Dette spredte vi utover til venner og venner av venner. Kl 17 lørdag før 1. søndag i advent samlet folk seg i hagen vår, ikledd varmedress eller i allefall skikkelig utetøy. Barn og voksne. Vi hadde julegløgg, pepperkaker, mandariner og saft i grillbua. Nissen kom med smågaver til barna og vi telte ned til grana ble tent. Deretter ble det gang rundt juletreet. Sist men ikke minst delte vi ut familien Grindlands juleglede:-) noe som for oss blir en liten parodi (sorry, Blomster Finn og måtte si det da!) Jeg fikk gløtta innom på frokosttv her om dagen hvor blomsterFinn hadde det spekkfult av julegleder, en blomst han skrøt opp i sky, og ok, det var helt greit noe av det han laget, men jeg har bare absolutt ikke blitt helt sjarmert av den blomsten, men i nabo-eldreboligene våre, der er de glad i julegedene der!! Hele vinduskarmen er dekket av blomsten og noen har "oversomret" siden forrige jul! Men tilbake til vår juleglede da.... Da har vi i løpet av dette året kåret noen til å få denne julegleden. Dette er mennesker som har utmerket seg spesielt på en eller annen måte.... Når julegleden blir overrakt, har den utkårede en aldri så liten paroditale og vi andre, ja vi ler jo litt da..... I år blir julegrana tent 2. søndag i advent, for det blir en kollisjon den 1.

Ellers må jeg si at jeg er så utrolig takknemlig for alle dere som legger ned en liten kommentar i bloggen min. Dere fortjener Bolettes juleglede!!! Takk takk! Kommentarene varmer mer enn dere aner.... Jeg har dessverre ikke latt høre fra meg på noen dager, for jeg sliter litt veldig med vond nakkeog skuldre, som jeg også blir helt uvel av. Nakken blir ikke bedre av å sitte foran PC-en, så derfor har jeg måtte holde meg borte en stund. Men nå har jeg kommet meg inn hos en fysioterapaut, så jeg håper snart på bedre dager.....
Ha det bra så lenge da, og kos dere med julegledene:-)

Klem fra Kari

11 kommentarer:

  1. Kjære deg da, håper virkelig fysioterapi vil hjelpe fort! Hvis ikke får du bare sette deg ned å la noen andre ta over dine oppgaver (eee, akkurat som om det er så lett!).
    Så koselig at du deler fjorårets julehistorie. Hørtes ut som dere hygget dere masse.
    Nå må du ha god bedring!
    Klem fra Anette Willemine

    SvarSlett
  2. Hei!
    Håper nakken og skuldrene blir bedre.
    Julegrantenning hørtes ut som en kjempehyggelig juletradisjon. Likte også ideen med julegleden!
    HA en fin kveld og fortsatt god bedring

    SvarSlett
  3. For en flott aktivitet! Juelgleder kan vi trenge alle sammen, så god bedring til deg! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  4. Åh, det høres koselig ut med julegrantenning for flere. Alle sånne tradisjoner er så koselig!:)
    Ønsker deg en flott uke! Klem Heidi

    PS: Min tippoldemor het Caspara Bolette, så bloggen din bringer så koselige asossiasjoner:)

    SvarSlett
  5. ikke lett å slite med nakken,det vet jeg masse om selv,
    men å koselig tradisjoner dere har innført da,
    så herlig,viktig å sette pris på folk ja,å gi en juleglede,god natt fra sylvia,å god edring til deg,

    SvarSlett
  6. God morgen!
    Takker så mye for koselig hilsen på bloggen min og kjempe koselig at du vil følge den synes jeg, send meg en mail med adressen din så kommer det en liten overraskelse til deg i posten;)
    Vil sette litt ekstra pris på min første følger!!!
    Ha en kjempe fin dag!!!
    Klem.

    iren@charming-pal.com

    SvarSlett
  7. Åhh, hvor koselig er ikke det da!! Kunne godt tenkt meg å være i hagen til Bolettes hus denne Søndagen :)
    Håper nakke og skuldre blir bedre nå som vi nærmer oss jul, masse god bedring til deg, og takk for flotte innlegg du deler med oss!

    SvarSlett
  8. høres ut som en herlig tradisjon!

    håper formen er bedre, god bedring i allefall!

    klem Beate

    SvarSlett
  9. Hei!
    Så du hadde svart på innlegget mitt om tapeter på NIB. Setter STOR pris på om du vil sende meg et bilde av tapeten din som du skrev!
    Hadde vært så morro å finne den samme:)

    Mailen min er:anja.moller.andersen@gmail.com

    På forhånd takk:)

    SvarSlett
  10. Hejsan!

    Jag har varit här och kikat! Hittade hit via Modern Country!

    Kram

    SvarSlett