januar 06, 2010

Soverommet til husbonden og husfrua



Så at Anette Willemine skulle ha et soveromsinnslag i bloggen sin i dag, derfor tenkte jeg at jeg også kunne klinke til med ett ☺

Jeg blir imponert over dem som har dekorert en masse på soverommet også... Som for eksempel Sylvia med bloggen hjemmebest. Det var jammen et flott soverom! (Hun viste det nettopp på bloggen sin med et par innlegg).... Slikt blir jeg inspirert av!! Så det spørs på om ikke vi må til med noe dekorasjon her også i 2010. Hos oss trenger vi bare et eneste foto-knips, så er alt (omtrent) fanget inn.... ☺

Dette bildet er faktisk vårt soverom.... I stedet for nattbord har vi en innebygd hylle over senga vår. .(.. Noe som var mannen min sin idé... ) Bak senga har vi et kott som går langs hele veggen. Det er dører inn til kottet på begge sider av senga. Praktisk til oppbevaring! Må si at vi til vanlig ikke har friske kirsebærtre-grener liggende på hylla over senga, (derimot er det heller gaske mye rot som flyter rundt). Vi har heller aldri sengeteppe på senga. ( Vi eier faktisk ikke noe sengeteppe. Jeg skal heller invistere i et når jeg blir pensjonist. Da skal jeg prioritere tid til å ré opp hver dag...) Dette sengeteppet er et fra LIVING, som kun er lånt for anledningen, og som jeg absolutt ikke ville valgt selv!! Bildet er tatt av Maria Reme og ble brukt i en reportasje fra huset vårt i MAISON-vi pusser opp-utgaven som kom ut mai-09.

På endeveggen har vi en veldig nøytral tapet fra Designers Guild. Den går i beige og har noen uregelmessige sølvstriper i seg. Dette sølvet er tatt opp i de gamle takbjelkene som er beiset i sølv.

I enden av senga har vi hver vår Walk-in- garderobe. Meget praktisk☺

Ha en god dag, alle sammen



25 kommentarer:

  1. Nydelig innlegg;) jeg har 2 sengetepper men de blir bare lagt på når jeg tar bilde til bloggen.Ganske slapt med det å re opp senger.
    Det var en fin ide med hylla bak sengen.
    Ha en fin dag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. Hej.:-) Koselig soverom..om her er jo ikke privaten helt privat...Når det er ting du ikke har valgt..jeg har tenkt litt over det med blogging, hvor går min grense.:-) er soverommet grei å vise frem det også når man viser alt annet..Og som du gjør det, kunne jeg også gjort det...Et enkelt bilde som gir et lite innblikk.:-) Misunner deg din walk in garderobe..må være drømmen..-) Når det gjelder stæsj og ting på soverommet, inbiller jeg meg, uten å vite, at et sted går grensen for våre bedre halvdeler , hit men ikke lengre, og hit er til soveromsdøren..eller har du gjort deg noen tanker ? Klem fra Gry

    SvarSlett
  3. Lekkert! :) skikkelig koselig.

    Mvh Nina

    SvarSlett
  4. nydelig soverom :))
    Jeg legger heller ikke på sengeteppe hver dag, men får panikk hvis jeg ikke rer opp ;)

    Ha en fin dag i kulden .
    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Kjempe koselig soverom!!! Skråtak er fint altså....

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  6. Så koselig du har det på soverommet. Tøft med den hylla over sengene i stedet for nattbord synes jeg!

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  7. Heisan, Fint innlegg, var veldig koselig med den hylla over senga, gøy med noe annerledes. Lurt av deg og la mannen bestemme på soverommet.Av og til må de jo få lov til og komme med noen "gode " ideer. Ha en fin onsdag i Bolette huset. Klem

    SvarSlett
  8. :) Så fint! Og spesielt! Eg har også lurt på om eg skal ta bilder på soverommet... Eg er IKKJE flink å stæsje der til vanleg! Men det er ganske OK når det er nyrydda? Vel, året er langt ;)

    Ha ein flott dag! Blir så inspirert når eg er innom bloggen din!

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  9. Nydelig og praktisk og koselig!!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  10. Det ser i alla fall himla mysigt ut nu!! ;-) och huvudsaken är ju ändå att man sover bra! ;-)

    SvarSlett
  11. Heisann!
    Tusen takk for koselig helsing i min blogg :) Syns du også har ei koselig blogg.
    nydelig soverom.
    Ønska deg fin onsdagskveld i kulda.
    Godt med innekos på slike kveldar.
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei!
    Så flott soverom! Likte godt hylle/nattbord løsningen. Fargene var også lekre.
    Jeg er i gang med dekorering av soverommet, egentlig begynte jeg vel i vår... Men er ikke ferdig enda. Mangler sengeteppe blant annet, men tror vel egentlig det er en sånn ting som antagelig bare kommer fram til pent.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  13. Kjempe fint soverom du har ♥
    Takk for hilsen. Den boksen med elger står det nett adresse på under www.fargform.com ,du kan jo prøve den adressen....

    SvarSlett
  14. Så koselig soverom. Og blogg. Hit kommer jeg igjen.

    Klem ingunn

    SvarSlett
  15. Hei på deg! Så koselig å høre fra deg! Hyggelig at du vil følge bloggen min, da!

    Kjempefint hos deg, og! Skal titte mer nedover siden din nå. (Er på nattevakt, se...:))

    Klem Nina

    SvarSlett
  16. "Mistepusten lekkert soverom" Minner meg på at jeg må sove snart...men jeg har ikke like lekkert soverom som deg..Nydelig var det!

    Klem klem

    SvarSlett
  17. Kjempefint soverom! Må vera eit godt rom å gå å legge seg i.
    Når eg går å legger meg ser eg rett opp i eit furutak som eg ikkje har fått måla enno og som eg ligg å tenker litt på før eg sovnar:):)jaja det skjer vel ein dag...

    Tusen takk for kosleg kommentar på bloggen min:)
    Du har og ein kjempeflott blogg og ikkje minst hus!

    SvarSlett
  18. Heisann
    Tusen takk for hilsen på bloggen min, setter stor pris på at du tok deg tid til en ny blogger:)

    For et skjønnt soverom. Elsker det hvitmalte panelet...sjarmerende!

    Må bare si at jeg synes du har en fantastisk flott blogg, her vil jeg gjerne komme innom mange ganger!

    Klem Linn

    SvarSlett
  19. Hei hei, og tusen takk for en kjempehyggelig kommentar på bloggen min! :-)

    vakkert soverom du har, og kjempelurt med den hyllen bak sengen. Lekkert var det også!
    Huff, ikke snakk om sengeteppe. Jeg har ett som er 10 - TI år gammelt, og vi har nesten nettopp pusset opp soverommet, så jeg higer etter et nytt. Det er vanskelig å finne ett som er kritthvitt, så da får jeg bare ha det gamle så lenge :-)

    Jeg ønsker deg en strålende dag!

    SvarSlett
  20. Hei:)
    Takk for koselige hilsninger på bloggen min:)
    Herlig soverom dere har. Flott med den hylla over sengen.
    Moro med elementer ikke "alle" har.
    Du har et utrolig vakkert hjem.
    Har ofte vært å besøkt bloggen din.
    Den er en av mine favoritter:)
    Ha en god dag:)
    Klem

    SvarSlett
  21. Heei:) Kosleig soverom med praktisk innebygd hylla:)) takk for besøket på min blogg! Du må gi mej tilbakemelding vist du prøva den middagsoppskrifta!:) ej he ikkje prøvd den enda,hihi..
    Ha en finfin torsdag:)

    SvarSlett
  22. Du har en nydelig blogg!
    Elsker det skråtaket du hadde på soverommet, så utrolig koslig ut der;)

    Ha en flott kveld!

    KLem fra meg!

    SvarSlett
  23. Ser ut som et kjempelekkert soverom! Vi har heller ikke så mye pynt på soverommet vårt. Det får bli i det nye huset. :) Ha en god kveld!

    SvarSlett
  24. Vakkert soverom og vakre bilder du deler med oss! Ønsker deg og dine et godt nytt år, med alle planer og prosjekter det måtte inneholde!

    SvarSlett
  25. Heia.

    Takk for kommentarer på bloggen min, hadde helt glemt å svare jeg. Du vet det at det er jo litt morsomt dette, jeg ble jo kalt bolette når jeg var lita av familien min( er Fransk jeg ). Så det var jo litt gøy at du fant meg da. ;o) Bolette betyr kjøttkake på Fransk da...hehe. Jeg var litt lubben som liten se. hehe

    Ha en fin dag videre. Headeren din var kjempekoselig. :o)

    Bissous Simone

    SvarSlett